Trwa komunikacja
Regulamin
REGULAMIN PRZEWOZU
OSÓB I BAGAŻU STATKAMI ŻEGLUGI OSTRÓDZKO - ELBLĄSKIEJ Sp. z o.o.
W OSTRÓDZIE ORAZ ZAKUPU BILETÓW I VOUCHERÓW ONLINE
OSÓB I BAGAŻU STATKAMI ŻEGLUGI OSTRÓDZKO - ELBLĄSKIEJ Sp. z o.o.
W OSTRÓDZIE ORAZ ZAKUPU BILETÓW I VOUCHERÓW ONLINE
I. INFORMACJE OGÓLNE
§ 1
- Regulamin przewozu osób i bagażu statkami Żeglugi Ostródzko - Elbląskiej Sp. z o.o. w Ostródzie zwany dalej "Regulaminem" obowiązuje na przystaniach, na statkach i na liniach obsługiwanych przez statki Żeglugi Ostródzko - Elbląskiej Sp. z o.o. w Ostródzie.
- Wszelkie stosunki prawne pomiędzy Przewoźnikiem i Pasażerem podlegają niniejszemu Regulaminowi oraz przepisom prawa powszechnego w zakresie w nim nieuregulowanym.
§ 2
- W niniejszym Regulaminie za:
- Przewoźnika - uważa się Żeglugę Ostródzko-Elbląską Sp. z o.o. w Ostródzie Sąd Rejonowy w Olsztynie VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Numer KRS:0000375998, Kapitał zakładowy 10 650 600,00 zł.
- Pasażera- uważa się osobę, która korzysta z usług Przewoźnika na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Nabywcę biletu lub vouchera - uważa się osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, dokonujące zakupu biletu lub vouchera w imieniu własnym i na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby.
- Umowę przewozu - rozumie się nabycie biletu/vouchera lub dokonanie osobistej, telefonicznej lub mailowej rezerwacji w Biurze Obsługi Klienta, lub poprzez System Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej po uprzedniej akceptacji niniejszego Regulaminu.
- Grupa zorganizowana- grupa pasażerów minimum 20 osób.
- System Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej –rozumie się aplikację internetową na stronie www.zegluga.com.pl, na której nabywca biletu dokonuje rezerwacji i zakupu biletów lub voucherów.
- Zwrot biletu lub vouchera - rozumie się odstąpienie od umowy przewozu.
II. REZERWACJA I SPRZEDAŻ BILETÓW I VOUCHERÓW
§ 3
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 3
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Rezerwacja i sprzedaż biletów dotyczy pokładu dolnego na jednostkach dwupokładowych. Pokład górny jest pokładem widokowym. Miejsca nie są numerowane.
- Bilety oraz vouchery ulgowe przysługują: dzieciom od 4 do 16 roku życia, osobom po ukończeniu 60 roku życia oraz osobom ze znacznym stopniem niepełnosprawności i ich opiekunom.
- Dzieciom do lat 4 przysługuje bilet oraz voucher w specjalnej cenie zgodnie z cennikiem.
- Posiadaczom Karty Dużej Rodziny przysługują bilety zniżkowe zgodnie z cennikiem.
- Odpowiedzialność za zakupione bilety oraz vouchery zniżkowe ponosi nabywca biletu lub vouchera.
- Dopuszczalny jest przewóz zwierząt po uprzednim zgłoszeniu w Biurze Obsługi Klienta i uiszczeniu dodatkowej opłaty w wysokości 15 zł, z wyjątkiem osób niewidomych lub ociemniałych, które po okazaniu stosownych dokumentów Przewoźnikowi mogą podróżować z psem przewodnikiem bez dodatkowej opłaty.
- Przewoźnik decyduje o dopuszczalnej ilości zwierząt na danym rejsie.
- Pasażer podróżujący ze zwierzęciem powinien dostosować się do wytycznych Przewoźnika:
- psy nie mogą być agresywne ani uciążliwe dla innych pasażerów,
- pies powinien mieć założony kaganiec i być trzymany na smyczy. Z obowiązku tego zwolnione są małe psy przewożone w transporterze bądź na kolanach opiekuna,
- właściciel zwierzęcia powinien posiadać jego aktualną książeczkę zdrowia,
- pasażer nie może umieszczać swojego zwierzęcia na miejscu przeznaczonym do siedzenia,
- małe zwierzęta typu koty powinny być umieszczone w przystosowanym do transportu pojemniku bądź koszu,
- właściciel zwierzęcia odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone przez zwierzę oraz zanieczyszczenia.
- Istnieje możliwość wzięcia na pokład roweru po uprzednim zgłoszeniu w Biurze Obsługi Klienta i uiszczeniu dodatkowej opłaty w wysokości 20 zł. Dopuszczalna ilość rowerów na jednym statku to 3 sztuki.
- Pasażer ma prawo do przewiezienia bez dodatkowych opłat bagażu o dopuszczalnych wymiarach 80x40x40 cm, nie przekraczającego ciężaru 10 kg. Dozwolony jest także, za zgodą Kapitana statku, przewóz wózka dziecięcego spacerowego oraz wózka inwalidzkiego.
- Pasażer ma obowiązek stawienia się 10 minut przed planowym rozpoczęciem podróży (w miejscu wyjścia statku lub wyjazdu autobusu dowożącego na rejs) pod rygorem utraty uiszczonej opłaty za przewóz.
- Nabywca biletu za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej dokonuje wyboru liczby biletów, ich rodzaju oraz terminu i trasy rejsu.
- Nabywca vouchera za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej dokonuje wyboru liczby voucherów, ich rodzaju oraz trasy rejsu.
- Warunkiem pomyślnie przeprowadzonej transakcji zakupu biletu lub vouchera za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej jest podanie danych wymaganych przez system, dokonanie zapłaty za bilet lub voucher oraz akceptacja Regulaminu Przewoźnika. Przerwanie transakcji unieważnia rozpoczętą rezerwację
- Ceny biletów/voucherów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- System Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej generuje paragon potwierdzający sprzedaż. Aby otrzymać fakturę VAT należy w procesie zamawiania zaznaczyć opcję Faktura VAT oraz podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia. Po realizacji sprzedaży nie będzie można utworzyć faktury.
- W chwili dokonywania rezerwacji nabywca biletu wyraża zgodę na podanie Przewoźnikowi swoich danych osobowych: nazwiska i imienia/pełnej nazwy instytucji, numeru telefonu, adresu e-mail, aktualnego adresu zamieszkania/siedziby. Podanie danych jest niezbędne do dokonania rezerwacji.
- Przewoźnik może odmówić przewozu osobie nie zarejestrowanej w systemie sprzedaży i rezerwacji.
- Administratorem Danych Osobowych jest Przewoźnik.
- Dane wprowadzone przez nabywcę biletu lub vouchera do Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej będą przetwarzane przez Przewoźnika zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku (tekst jednolity Dz. U. nr 2019, poz. 1781).
- Dokonując rezerwacji nabywca biletu lub dokonując zakupu nabywca vouchera wyraża zgodę na przetwarzanie przez Przewoźnika przekazanych danych osobowych w celach administracyjnych i statystycznych oraz w celu świadczenia przez Przewoźnika usług marketingowych polegających na promowaniu usług spółki i jej partnerów.
- Przewoźnik przetwarza dane osobowe niezbędne do nawiązania, zmiany lub rozwiązaia stosunku prawnego z nabywcą biletu lub vouchera przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w ust. 12 i ust. 13, a po tym czasie do celów archiwizacji oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub do czasu wycofania zgody.
- Jakiekolwiek inne świadczenia oferowane przez Przewoźnika będą świadczeniami odrębnymi od usługi przewozu osób i Przewoźnik będzie za to pobierał odrębne wynagrodzenie według ustalonych cen uregulowanych w ofercie na stronie www.zegluga.com.pl.
- Odrębnymi świadczeniami, o których mowa w ust. 23 będzie w szczególności transport autokarem. Pasażer będzie zobowiązany wykupić bilet i posiadać go przy sobie w celu kontroli.
- Udostępnienie danych jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu prawidłowej realizacji usługi. Nabywca biletu lub vouchera ma prawo wglądu do swoich danych oraz do ich poprawiania, a także do żądania ich usunięcia.
§ 4
SPRZEDAŻ BILETÓW DLA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH
- Sprzedaż biletów dla klientów indywidualnych jest prowadzona poprzez System Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej oraz przez Biura Obsługi Klienta Przewoźnika osobiście, mailowo lub telefonicznie.
- Klienci indywidualni zobowiązani są do dokonania zapłaty za bilety przed rejsem.
- Klienci indywidualni dokonujący zakupu biletu za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej realizują płatność za zakupiony bilet przelewem elektronicznym jedynie za pośrednictwem platformy PayU. Czas na opłacenie zamówienia wynosi 30 minut od momentu dokonania rezerwacji. W przypadku nie opłacenia rezerwacji w wyznaczonym czasie, zamówienie zostanie anulowane.
- Po dokonaniu rezerwacji w Systemie Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej nabywca biletu otrzymuje na adres mailowy podany w formularzu rezerwacyjnym informację zwrotną zawierającą nadany przez system nr rezerwacji PRO.
- Nabywca biletu uiszczając opłatę za przewóz potwierdza zawarcie umowy przewozu.
- Po zaksięgowaniu należności na podany w formularzu rezerwacyjnym adres mailowy nabywcy biletu przesyłany jest bilet oraz paragon lub faktura.
- Bilet jest dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy o świadczenie usług przewozu oraz upoważniającym do odbycia podróży.
- Klienci indywidualni dokonujący zakupu biletu w Biurach Obsługi Klienta realizują płatność za zakupiony bilet gotówką lub kartą płatniczą.
- Klienci indywidualni dokonujący rezerwacji drogą mailową lub telefonicznie po przyjęciu i potwierdzeniu rezerwacji otrzymują na wskazany adres mailowy dokument PRO ze szczegółami transakcji tj. kwota do zapłaty, forma i termin płatności. Po dokonaniu płatności przesyłany jest bilet oraz paragon lub faktura.
§ 5
SPRZEDAŻ BILETÓW DLA GRUP ZORGANIZOWANYCH (minimum 20 osób)
- Grupy zorganizowane dokonują rezerwacji za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej, drogą mailową pod adresem rezerwacje@zegluga.com.pl, telefonicznie lub osobiście w Biurach Obsługi Klienta Przewoźnika.
- Grupy zorganizowane zobowiązane są do dokonania zapłaty za bilety przed rejsem.
- Grupy zorganizowane dokonujące zakupu biletów za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej realizują płatność za zakupione bilety przelewem elektronicznym jedynie za pośrednictwem platformy PayU. Czas na opłacenie zamówienia wynosi 30 minut od momentu dokonania rezerwacji. W przypadku nie opłacenia rezerwacji w wyznaczonym czasie, zamówienie zostanie anulowane.
- Po dokonaniu rezerwacji w Systemie Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej nabywca biletu otrzymuje na adres mailowy podany w formularzu rezerwacyjnym informację zwrotną zawierającą nadany przez system nr rezerwacji PRO.
- Nabywca biletu uiszczając opłatę za przewóz potwierdza zawarcie umowy przewozu.
- Po zaksięgowaniu należności na podany w formularzu rezerwacyjnym adres mailowy nabywcy biletu przesyłane są bilety oraz paragon lub faktura.
- Bilet jest dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy o świadczenie usług przewozu oraz upoważniającym do odbycia podróży.
- Przy rezerwacji dokonywanej w Biurze Obsługi Klienta nabywca biletu zobowiązany jest do uiszczenia opłaty gotówką lub kartą płatniczą za zakupione bilety na podstawie paragonu lub faktury.
- Grupy zorganizowane dokonujące rezerwacji drogą mailową lub telefonicznie, po przyjęciu i potwierdzeniu rezerwacji otrzymują dokument PRO ze szczegółami transakcji tj. kwota do zapłaty, forma i termin płatności. Po dokonaniu płatności nabywca biletu otrzyma fakturę lub paragon wraz z biletami.
- W przypadku nie wniesienia opłaty we wskazanym terminie rezerwacja zostanie anulowana.
- W uzasadnionych przypadkach Przewoźnik na wniosek nabywcy biletu może wyrazić zgodę na odroczony termin płatności za rezerwację.
§ 6
SPRZEDAŻ VOUCHERÓW
- Sprzedaż voucherów jest prowadzona poprzez System Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej oraz przez Biura Obsługi Klienta Przewoźnika.
- Vouchery sprzedawane są w cenie odpowiadającej cenom poszczególnych biletów.
- Nabywając voucher za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej nabywca realizuje płatność za zakupione vouchery przelewem elektronicznym za pośrednictwem platformy PayU. Czas na opłacenie zamówienia wynosi 30 minut od momentu dokonania zakupu. W przypadku nie opłacenia zamówienia w wyznaczonym czasie zostanie ono anulowane.
- Po zaksięgowaniu należności na podany adres mailowy nabywcy przesyłane są vouchery oraz paragon lub faktura.
- Nabywcy voucherów dokonujący zakupu w Biurach Obsługi Klienta realizują płatność za zakupione vouchery gotówką lub kartą płatniczą.
- Nabywca vouchera uiszczając opłatę za voucher potwierdza zawarcie umowy z Przewoźnikiem.
- Voucher nie podlega zwrotowi ani wymianie na środki pieniężne zarówno w całości jak i w części.
§ 7
REALIZACJA VOUCHERÓW
- Vouchery realizowane są za pośrednictwem Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej oraz przez Biura Obsługi Klienta Przewoźnika z wykorzystaniem unikalnego 16 cyfrowego kodu, znajdującego się na voucherze. Warunkiem skorzystania z vouchera jest rezerwacja przez Klienta terminu wykonania usługi, której dotyczy voucher.
- Rezerwując usługę należy wskazać voucher jako formę płatności.
- Każdy Voucher opatrzony jest datą ważności, która wyznacza okres, do którego voucher może być zrealizowany. Po upływie daty ważności voucher jest nieważny i nie może być zrealizowany.
- Voucher może być wykorzystany jednorazowo do zakupu biletu wyłącznie na usługę wskazaną na voucherze dla jednej osoby.
III. ZWROTY
- Wykorzystanie przewozu powinno nastąpić w czasie pierwotnie zadeklarowanej daty podróży. Nabywca biletu może zmienić datę przewozu pod warunkiem posiadania przez Przewoźnika wolnych miejsc oraz zarejestrowania zmiany przez Przewoźnika.
- Nabywcy biletu przysługuje możliwość zwrotu biletu, z przyczyn leżących po stronie Nabywcy biletu, zgodnie z poniższym:
- przy zwrocie dokonywanym na 7 dni lub mniej przed datą rejsu widniejącą na bilecie Przewoźnik pobiera za zwrot zakupionego biletu opłatę manipulacyjną w wysokosci 100% wartości biletu,
- przy zwrocie dokonywanym powyżej 7 dni przed datą rejsu widniejącą na bilecie Przewoźnik pobiera za zwrot zakupionego biletu opłatę manipulacyjną w wysokosci 50% wartości biletu.
- W przypadkach losowych takich jak:
- niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające wyjście statku z portu;
- niski stan wody;
- awaria statku bądź urządzeń hydrotechnicznych;
- niska frekwencja zgodnie z § 8 pkt. 4;
- anulowanie rejsów spowodowane zamknięciem szlaków żeglownych;
- innych wypadków losowych uniemożliwiających wyjście statku z portu,
Przewoźnik jest zobowiązany zwrócić należność za niezrealizowaną część rejsu, o ile nabywca biletu nie skorzysta z rejsu alternatywnego zaproponowanego przez Przewoźnika lub nie dokona wymiany biletu na voucher, w ramach tej samej ceny biletu.
- Podstawą do zwrotu jest poprawne i czytelne wypełnienie formularza dostępnego w Biurach Obsługi Klienta oraz na stronie internetowej Przewoźnika. O wysokości zwrotu decyduje przyczyna zwrotu oraz data wpływu formularza.
IV. REKLAMACJE
- Pasażerowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w zakresie związanym z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi.
- Reklamacje należy składać w terminie 7 dni od wykonania usługi.
- Reklamacje należy składać w formie pisemnej w Biurze Obsługi Klienta lub wysyłając listem poleconym na adres Przewoźnika: Żegluga Ostródzko - Elbląska Sp. z o.o. w Ostródzie, ul Grunwaldzka 49, 14-100 Ostróda lub mailowo na adres: reklamacje@zegluga.com.pl.
- Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 14 dni roboczych od daty jej doręczenia Przewoźnikowi.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać: dane nabywcy biletu tj. imię i nazwisko/nazwa instytucji, adres, telefon kontaktowy, numer dokumentu zakupu usługi, trasę i godzinę rejsu oraz opis reklamacji.
V. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
§ 8
- Odpowiedzialność Przewoźnika ogranicza się wyłącznie na czas przewozu Pasażera statkiem eksploatowanym przez Przewoźnika.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zdarzenia mające miejsce na lądzie przed wejściem oraz po zejściu pasażera ze statku.
- Przewoźnik nie odpowiada za szkody wynikłe z opóźnionego przyjścia/wyjścia statków do portu, anulowane rejsy lub zawinięcia do portów innych niż planowane, w przypadku problemów technicznych lub siły wyższej rozumianej jako niezależne od Przewoźnika losowe zdarzenie zewnętrzne, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie organizowania rejsu oraz któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności.
- Przewoźnik zastrzega sobie możliwość odwołania lub wstrzymania rejsu z powodu braku wystarczającej frekwencji:
- poniżej 10 osób z wykluczeniem dzieci do lat 4 dla rejsów dłuższych niż 1 godzina;
- poniżej 5 osób z wykluczeniem dzieci do lat 4 dla rejsów 1 godzinnych i krótszych.
§ 9
- Kontrolę dokumentów, w tym biletów przewozu osób statkiem przeprowadza załoga statku oraz upoważnieni kontrolerzy.
- Kontrolę przeprowadza się podczas wejścia na pokład lub podczas rejsu. Pasażer podczas podróży statkiem powinien posiadać ważny bilet, a w przypadku korzystania z ulg i zwolnień z opłat, ważny dokument poświadczający uprawnienie.
- Przewoźnik ma prawo naliczyć opłatę w wysokości 10-krotności ceny normalnego biletu na trasie rejsu, z której korzysta Pasażer, który:
- nie okazał ważnego biletu lub paragonu lub faktury;
- nie okazał dokumentu uprawniającego do przejazdu ulgowego.
§ 10
- Pasażer po nabyciu biletu ma obowiązek zachować go do kontroli. Bilet uszkodzony lub zniszczony w stopniu nie nadającym się do kontroli w trakcie odprawy statku jest nieważny.
- Wejście pasażerów na statek odbywa się na podstawie okazanego biletu.
- Kapitan statku ma prawo odmówić wejścia pasażerów na pokład statku po czasie przewidzianym w rozkładzie odpłynięcia, jak też z przyczyn wymienionych w ustępie 8.
- Pasażerowie zobowiązani są bezwzględnie wykonywać polecenia załogi statku związane z bezpieczeństwem i zachowaniem porządku w czasie trwania podróży od wejścia na pokład do momentu jego opuszczenia na przystanku docelowym.
- Podczas podróży statkiem zabronione jest:
- zanieczyszczanie i zaśmiecanie statku oraz niszczenie znajdujących się na nim urządzeń,
- wyrzucanie odpadków za burtę,
- palenie tytoniu w pomieszczeniach zamkniętych i poza wyznaczonym miejscem na pokładzie otwartym,
- spożywanie środków psychoaktywnych i substancji psychotropowych,
- zakłócanie spokoju,
- przebywanie na statku poza miejscem wyznaczonym dla pasażerów,
- wychylanie się przez burty i bariery statku,
- zachowywanie się niezgodnie z zasadami współżycia społecznego.
- Po dopłynięciu do przystanku końcowego danej trasy rejsu, pasażerowie zobowiązani są opuścić pokład statku.
- Pasażer ponosi odpowiedzialność wobec Przewoźnika za wszelkie szkody wyrządzone na statku i na przystani, powstałe z jego winy, w tym związane z przewozem bagażu.
- Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie lub osoby uciążliwe dla podróżnych pomimo opłaconego przewozu mogą być niedopuszczone do przejazdu lub usunięte ze statku na najbliższym przystanku.
- Zabronione jest przewożenie statkiem:
- materiałów łatwopalnych, wybuchowych, żrących i cuchnących,
- przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu ruchu i mogących spowodować uszkodzenie statku,
- bagażu innego niż wymieniony w § 3 ust. 8,
- broni z wyjątkiem osób, które pełniąc służbę publiczną zobowiązane są mieć przy sobie broń odpowiednio zabezpieczoną.
- Pasażer ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie następstwa nieprzestrzegania zakazu, o którym mowa w ustępie poprzednim.
- Pasażer obowiązany jest przestrzegać porządku obowiązującego na statku oraz wykonywać wszelkie zarządzenia, stałe i doraźne, dotyczące porządku i bezpieczeństwa wydawane przez kapitana lub upoważnionych członków załogi. Pasażer może być zatrzymany w osobnym pomieszczeniu, jeżeli narusza porządek lub zagraża bezpieczeństwu statku.
- Pasażer jest zobowiązany do pokrycia kosztów szkód spowodowanych swoim zachowaniem podczas podróży statkiem.
- Przewoźnik ma prawo odmówić przewozu osobie:
- która nie okazała ważnego biletu, nie figuruje w systemie rezerwacji jako pasażer,
- nie ukończyła 13 roku życia, jeżeli jest bez opiekuna,
- jeżeli jej stan zdrowia, stan psychiczny lub fizyczny budzą obawy, co do możliwości bezpiecznego przewozu,
- w stosunku do której jest podejrzenie, że jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
VI. CENNIK
Aktualny cennik dostępny jest na stonie Przewoźnika www.zegluga.com.pl.
VII. INNE
§ 11
- Przedmioty pozostawione przez Pasażera, których nie można zidentyfikować, Przewoźnik przechowuje przez okres 6 miesięcy, z wyjątkiem rzeczy szybko psujących się ulegających zużyciu. Przewoźnik zastrzega, iż w przypadku nieodebrania znalezionej rzeczy w ciągu 6 miesięcy, rzeczy znalezione zostaną przekazane organizacji charytatywnej wybranej przez Przewoźnika albo zlikwidowane. Rzeczy szybko psujące się lub ulegające zużyciu będą likwidowanie niezwłocznie.
§ 12
- W razie odmowy zapłacenia należności i niemożności ustalenia tożsamości podróżnego, kontroler ma prawo zwrócić się do organów Policji lub innych uprawnionych organów porządkowych o podjęcie czynności zmierzających do ustalenia tożsamości Pasażera.
§ 13
- Regulamin Przewozów jest dostępny w Biurach Obsługi Klienta, na statkach oraz na stronie internetowej Przewoźnika.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo zmian rozkładu rejsów, danych zawartych w ofercie i cennika.
- Ceny usług świadczonych przez Przewoźnika zawierają podatek VAT.
- W sprawach nie objętych Regulaminem, zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601 z późn. zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.), ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw.